Drugie forum edukacyjne, które odbyło się 28 sierpnia 2024 r., poświęcone było zagadnieniu dwujęzyczności oraz edukacji dostępnej.
O tym, w jaki sposób Fundusze Europejskie dla Małopolski wspierają dostępną edukację w zakresie dwujęzyczności mówili Rafał Kunaszyk (Eurokreator, członek Rady Programowej MPKU, członek WZK) oraz Lesław Tomczak (Ambasador EVSW 2020). Temat dwujęzycznej edukacji dostępnej dla wszystkich referował Waldemar Miksa z Programu Powszechnej Edukacji Dwujęzycznej “Bilingual Future”. O praktycznych rozwiązaniach dostępności w edukacji przedszkolnej opowiadał Artur Then – ekspert ds. dostępności, realizator audytów architektonicznych. Małgorzata Nitek, Prezes Fundacji Turkusowa Droga, poruszyła zagadnienie edukacji otwartej na relacje, na współpracę, na innowacje. Dr hab. Patrycja Haupt z Wydziału Architektury Politechnika Krakowska, mówiła o tworzenie przyjaznych przestrzeni, z kolei o roli technologii w służbie dostępności opowiadała Hanna Panwic - Friebe – Samsung. Andrzej Musisz z Advisor zaprezentował jak zapewnić właściwy dostęp do danych przedszkola. Damian Kupczyk z Czepczyński Family Foundation mówił o tym, jak edukacja włączająca wpływa na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.
Forum odbyło się w Sali Sesyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i było zorganizowane w ramach projektu pn. Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych realizowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności - Komponent A „Odporność i konkurencyjność gospodarki”, inwestycja A3.1.1.