"EDUKACJA OGÓLNA (POWSZECHNA) • wyposażenie uczniów w kompetencje przyszłości, poprzez rozwijanie efektywnych metod nauczania i uczenia się, z wykorzystaniem ICT i AI. • wspieranie wychowawczej i społecznej funkcji szkoły w oparciu o tworzenie przestrzeni dla autonomii szkół. • podniesienie wynagrodzeń kadrom uczącym i odbudowa prestiżu zawodu nauczyciela. • ustanowienie jednego nadrzędnego ośrodka decyzyjnego i realizacja długofalowego planu cyfryzacji edukacji. EDUKACJA ZAWODOWA (BRANŻOWA) • koordynacja między rządem, samorządami, a interesariuszami w celu zwiększenia sprawności reagowania systemu edukacji zawodowej na potrzeby rynku. • opracowanie i wspieranie wdrażania rozwiązań w zakresie współpracy między pracodawcami a szkołami kształcącymi w zawodach. • stałe doposażanie pracowni i warsztatów kształcenia zawodowego w maszyny, urządzenia i oprogramowanie komputerowe. • zapewnienie kadr dla systemu kształcenia zawodowego. • współtworzenie przez pracodawców efektywnego systemu diagnozowania i informowania o zapotrzebowaniu na umiejętności. EDUKACJA USTAWICZNA – SYSTEM KSZTAŁCENIA OSÓB DOROSŁYCH • wspieranie rozwoju osób dorosłych np. poprzez zachęty podatkowe. • zwiększenie dostępności środków na podnoszenie kompetencji cyfrowych pracowników. • rozwój kultury uczenia się nastawionej na aktywny i ciągły rozwój umiejętności. • wypracowanie skutecznych i trwałych mechanizmów współpracy i koordynacji w zakresie rozwoju umiejętności. • współtworzenie przez pracodawców efektywnego systemu diagnozowania i informowania o zapotrzebowaniu na umiejętności.